Balkonda keyif zamanı

Hava durumu gerçekten insanın psikolojisini etkiliyormuş..
Birkaç gündür Antalya'da klimasız bir hayat sürüyoruz, uyku kalitesinde direkt bir değişiklik oldu, sabahları daha dinç ve mutlu kalkıyorum.
Sabah kalkar kalkmaz çiçeklerimi suladım, vazo çiçeklerimin sularını değiştirdim.
Bu çiçekler cumartesi gününden beri bu kadar muhteşem kalmayı başardılar..nasıl mı?
Evet, sırrımı size de veriyorum: hergün çiçeklerin suyunu değiştirin, bir-iki parça buz ilave edin, bir adet te kesmeşeker..dışarıdan getirdiğinizde solduysa, bunu uygulayın, çiçeklerdeki değişime inanamayacaksınız!:-) Kızkardeşim Nurcan'a ne kadar teşekkür etsem az!:-)

Eh, klimasız hayat başlayınca, balkona daha fazla çıkar olduk. Tabii doğal olarak balkonda değişiklik yapma isteği doldu içime..

İddia ediyorum, bir balkonu güzelleştirmenin yolu kesinlikle tekstiller ve çiçeklerden geçer. Ne kadar eski, kullanışsız mobilyalarınız olursa olsun, güzel yastık ve örtülerle bezeyin, rengarenk çiçekler alın, bakın bakalım o balkon nasıl bir cennet haline gelecek..

Ben de balkonumda değişiklikler yapmak, hatta baştan yaratmak istiyorum ama öncelikle balkonu biraz kullanıp, benim için neyin kullanışlı, neyin kullanışsız olduğunu anlayıp ona göre seçimler yapmam lazım..

Eğer amaç balkonda keyif yapmaksa, masanın kesinlikle balkonda rahat olmadığını düşünüyorum. Eğer çok büyük teras tipi bir balkonunuz varsa, o zaman hem yemek masası, hem de bir keyif köşesi yaratabilirsiniz ancak normal ebatta bir balkon için -eğer mutfak ve salonda yemek yemek için bir masanız varsa- masanın gereksiz olduğunu düşünüyorum.

Belki şu tip bir oturma düzeni bizim için rahat olabilir.
2. ve 3. fotoğraftaki kısa L kanapeler bizim balkon ebatlarına daha uygun gibi görünüyor:
Bunun ebatları da ideal görünüyor:
Bu tip bir gruba bir tane hasır ya da rattan koltuk ta eşlik edebilir..Yumuşacık yastıklarla ferforje modeller de şık ve konforlu olacaktır:
Şu sandalyeyi görüp te ferforjeye kayıtsız kalmak mümkün mü..
Paris'te her yıl düzenlenen Maison&Objet fuarında sergilenmiş bu sandalye..bayıldım!
Bu güzelim sandalye yastıkla da kapatılmaz ki, en güzeli sehpa olarak kullanmak:-)
Çok büyük, teras tipi balkonları olanlar bu tip mobilyaları da seçebilirler:
Bizimki sanırım aşağıdaki balkondan biraz daha küçük..görüntüsü hoş olsa da, ben oturma grubunu çok rahat bulmadım açıkçası..
Ancak cam balkon yaptırmamız sebebiyle, kışın bizim balkonun da üç aşağı beş yukarı alacağı şekil bu gibi görünüyor..şu an balkonumuz inanılmaz güneş alıyor, büyük ihtimalle kışın bu çok işimize yarayacak..
Eğer çok küçük balkonunuz varsa üzülmeyin! Küçük balkonlar da uygun mobilyalarla pekala çok sevimli yerlere dönüşebilirler!
Balkonunuzda küçük değişiklikler yapmanız için yaz başını beklemeniz gerekmiyor, şu an da bu işler için çok uygun bir zaman..
Sanırım bu cumartesi ilk işim pazardan yeni çiçekler almak olacak:-)
Çıkın balkonunuza, esen rüzgarın, keyifli havanın tadını çıkarın...kış gelmeden..

Yorumlar

  1. çok güzel resimler küçük balkonum var aslında boyu uzun ama eni küçük resmini çekip seninle paylaşacağım ve dekore edelim diyeceğim ama ben daha evimi bile dekore edemedim balkon artık seneye diyelim :)

    pembe sandalyelere bayıldım
    bir de benim balkon anlayışım biraz değişik ben rahat oturmak istiyorum sandalye pek rahat gelmiyo bana büyük ihtimal bir divan yaptıracağım orası için
    birde camla kapatılmış değil camla kapatmak nasıl olur açık kalsa toz kararsızım bakalım ne şekle girecek döşeyene kadar

    YanıtlaSil
  2. sandalye ben de sevmiyorum,çünkü rahat olmuyor. Benim de niyetim önümüzdeki zamanlarda yemek masasını kaldırıp daha rahat bir ortam oluşturmak..
    divan harika bir fikir bence..yapabilirsen divanın kenarlarına kolçak çaktır 2 tane, daha da rahat olur;)
    ben cam balkon kullanıyorum, çok memnun kaldım, daha az kirleniyor, bir de benim 1. kat, güvenlik açısından da çok rahat oldu..kışın daha da güzel olacağını tahmin ediyorum, çünkü sabah çok güzel güneş vuruyor, kışın balkonda oturup kahve içme imkanımız olacak, içim ısınıyor düşündükçe..:)

    YanıtlaSil
  3. evet kol olan bir divan istiyorum
    kahve içmek ne güzel olur bende açık havada kahvaltı yapmak istiyorum hafta sonları
    adanadayım bende çok soğuk olmayan bir yer malum
    balkonda kahvaltı süper olur
    iyi keyifler dileyeyim ben şimdiden

    YanıtlaSil
  4. evet Adana'da da çok rahat kullanabilirsin cam balkonu..eğer açık havada kahvaltı istersen, camlar katlanıyor, al sana açık hava..biz bu ara balkona taşınmaya başladık..
    balkonu yenileyince sizlerle fotoğrafları paylaşırım..

    YanıtlaSil
  5. Kışın sona eren balkon keyfinizi devam ettirebilmeniz için tasarlanmış bir sistemdir. Dış etkenlerin ve hava şartlarının balkonunuzdan yararlanmanızı engellediği durumlarda cam balkon sistemini kapatarak dış dünyaya tamamen kapalı, fakat aynı zamanda tamamen panoramik bir kapalı mekan elde etmiş olursunuz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?