Rengarenk bir dünya: Vitraylar

Bir önceki gün kapılardan bahsederken eski evimden bahsetmiştim, hani şu güzel cümle kapılı evden..

O kadar özel bir evdi ki, evin kimi camlarında vitray çalışılmıştı...Yanlış hatırlamıyorsam en son ortaokuldaki el işi derslerinde vitrayla haşır neşir olmuştum, bir de gittiğim seyahatlerde yoğun bir şekilde vitray çalışılan kiliseler çok ilgimi çekmiştir ama hiç vitrayı olan bir evde yaşamamıştım..özellikle öğleden sonra pencerelere vuran güneş yardımıyla oluşan ışık oyununun keyifli olduğunu hatırlıyorum..

Şimdi ben de evimde vitray olmasını çok istiyorum. Hatta yüksek ihtimalle komple cam olan mutfak kapısına uygulatmayı düşünüyorum...hem mutfağımız bol ışık alıyor, eminim ki öğleden sonraları harika olacaktır.
Bunun için de biraz vitray modellerini araştırdım, hepsi de birbirinden güzel ama ne yaptırmak istediğime karar veremedim bir türlü...
Bu rengarenk dünyadan güzel örneklere bakmaya ne dersiniz?
Tabii ki yine bir pazar şarkısı önce...:-)



Şimdi gelelim vitraylara.. Şu mumlukların güzelliğine bakar mısınız..
Genellikle vitraylarda çiçek figürleri tercih ediliyor..
Bir kilise örneği..
Bu da çocuk odasında çok sevimli durabilir:-)
Şömine önü için nasıl kıyabilirim bunlara ben...
Pencere örnekleri..harikalar..
Tavuskuşu ne kadar yakışmış..
Favorimi en sona sakladım :-)
Hepinize mutlu bir pazar diliyorum!

Yorumlar

  1. vitray nedense bizim ülkemizde değeri çok bilinmiyor kiliseler vs de olmasa neredeyse ülkemizde hiç olmayacakmış ben şahsen çok severim ışığın rengarenk camdan süzülmesini izlemek çok rahatlatıcı ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben inanılmaz severim Hazel..
      ve bir gün, evin bir yerlerine mutlaka yaptırmaya niyetim var -büyük banyo kapısının camına olabilir-

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?