Dekorasyon ve Moda Elele

Moda haftaları ardarda yapılırken, biz de ara verdiğimiz yeni sezon ürünlere göz atmaya devam edelim..

Son yıllarda pek revaçta olmadığından yeni nesil pek bilmez belki ama biz 80 kuşağı ve öncesi jenerasyon goblen ve kanaviçe ile pek haşır neşirdi:-) Hatta hatırlıyorum, ortaokulda "Ev Ekonomisi" dersinde bize kanaviçe işletmişlerdi bir dönem...el sanatları konusunda tam bir fiyasko olan ben, tabii ki becerememiştim:-))

Fransızlar'ın icadı olan goblenlerle bizim topraklar batılı diplomatlar ve azınlıklar yardımıyla tanıştı. Genellikle dekoratif amaçlı, tablo, koltuk için döşeme kumaşı ve şal olarak bildiğimiz goblenler, bu yıl büyük modaevlerinin yeniden keşfi ve yorumlamasıyla, kıyafetlerimize kadar ulaşacak gibi gözüküyor:-)

İtiraf etmeliyim, geçenlerde bir AVM'de goblen bir ceket gördüğümde ilk tepkim "aaa bu ne ya, koltuk döşemesi gibi" olmuştu:-) Ancak büyük modaevleri o kadar canlı renkler ve güzel desenler kullanmışlar ki, birden kendimi "aaaa, bu ceket beyaz gömleklerle ne kadar da hoş durur!" derken buluverdim:-))

Artık bu kadar döşemelik kumaşı birarada gördükten sonra, dünyaca ünlü modaevlerinin Kapalıçarşı'da incelemeler yapıp, muhteşem desenli el dokuması göz nuru halılarımızdan da bir koleksiyon çıkarmasını bekliyorum!:-))

Ve Balmain yine sahnede..






Balmain'le goblen konusunda bu sezon yarışacak isim D&G.









Bu eteğe bayıldım!! Sanırım siyah fon üzerindeki çiçek desenleri beni cezbetti.. harika durmuş.

Bu da D&G nın goblen çantası, çok sevimli..


Valentino=kırmızıdır ama o da goblenden etkilenmiş


Bugün pazartesi...mutlu, huzur dolu bir hafta geçirmenizi diliyorum!!
Ve tabii ki veda şarkımız:-)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?