Kitap Dünyası

Sanırım ilkokul 3. sınıftaydım, Asuman diye bir arkadaşım vardı.
İkimiz de verilen harçlıkları biriktirirdik, harcama zamanı gelince de o oyuncakçıya, ben ise kırtasiyeye giderdim, kitap almak için..O zamanlar şimdiki kadar şık kitabevleri yoktu, kitap ihtiyacımızı kırtasiyelerden karşılardık. Bu açıdan oğlumun çok şanslı olduğunu düşünüyorum, eğer o da anne ve babası gibi iyi bir okur olursa, kitabevi seçeneği çok..

Selim Efe'nin kitaplarla macerası önce dağıtarak başladı geçen sene...Bu surat ifadesi ise benim bu dağıtma işine "hayır" dememden kaynaklanıyor:-)
Sonra kendi kitaplarıyla takılmaya başladı:-)
Ama yine bizim kitapları dökmeye devam etti:-))
O zaman yeni evimize taşınmamıştık, bir kitaplık almak istemedik, bekledik...ama kesinlikle biliyordum ki, bundan sonra alacağım kitaplık kesinlikle kapaklı olacaktı; hem Selim Efe dağıtmasın diye, hem de sürekli tozlanan kitaplarla uğraşmamak için:-)

Taşınırken kitaplık almaktan vazgeçtim, misafir odasında girintili bir duvar vardı, orası için bir kitaplık modeli çizmeye karar verdim, sağolsun mobilyacımız Ferdi Bey de temiz iş çıkardı ortaya..
Bu bizim kitaplığın genel görünüşü...
beyaz kitaplık
Böyle küçük göründüğüne bakmayın, çünkü içi oldukça derin, 2-3 sıra kitabı rahat alıyor..
beyaz kitaplık

beyaz kitaplık
Şimdilik pek fazla okumadıklarımı dip tarafa depoladım, ileride salona da bir kitaplık yaptırmayı düşünüyorum, o zaman bir bölümünü salona taşırım sanırım..

Salon için nasıl bir model yaptıracağıma karar vermedim henüz ama dönem dönem kitaplık modellerine göz atıyorum..O zamana kadar Selim Efe biraz daha büyümüş olur, kapaklı bir model seçer miyim bilmiyorum..belki fotoğraf çerçevelerimizi de koyabileceğimiz kapaksız bir kitaplık olur..

Evine kitaplık yaptırmayı düşünenler için birkaç sevdiğim kitaplık modelini derleyip sizlerle paylaşmak istedim.. Kapaklı modellerde toz derdi olmuyor, üstelik alt kısım benimki gibi kapaklı olursa ortalıkta kalabalık yapan ıvır zıvırlarınızı da depolayabilirsiniz;)
Modern tarz ilgimi çekmese de, bu kitaplıklar gerçekten çok güzel..
Endüstriyel tarzı seviyorsanız, bu tip bir kitaplık sizin için biçilmiş kaftan olabilir..
Evinde kitaplık için yer olmayanlar, merdiven altlarını da kitaplık olarak değerlendirebilir..
Daha önce de antre konusunda bahsetmiştim, yeri olmayanlar girişi de kitaplık olarak değerlendirebilir..
Bizim salonda belki bu tip birşey güzel olabilir..
Bunlar da çocuğunuzun ufak odası için güzel çözümler..
Renk olarak beyaz ve kahverengiden sıkılanlara farklı bir alternatif:-)
Ve bunlar da diğer muhteşem kitaplıklar..bayıldım..

Yorumlar

  1. ne kadar önemli kitaplıklar
    ve biz ne kadar es geçiyoruz
    senin kitaplıkda güzel olmuş

    YanıtlaSil
  2. bence de her evde kitaplık olmalı..çok pahalı olması şart değil, IKEA'da da harika kitaplıklar var, çok ta kullanışlılar..

    evet ben de kitaplığımdan çok memnunum, özellikle de sürekli kitapların tozunu almamaktan:-)

    YanıtlaSil
  3. kk da evlere bakıyordum ordan senin evine, senin evinden buraya geldim :)
    Kitaplıklar birbirinden güzel senin ustaya yaptırdığını da çok beğendim. Kapaklı ve camlı olması gerçekten iyi olmuş.
    Ama ilk bakışta büfe gibi duruyor :)

    YanıtlaSil
  4. Evet ben de büfe gibi durduğunu düşünmüştüm:-)) Bu modeli Mudo Concept'te gördüm, orada da büfe zannettim hatta, kitaplıkmış:-))Kapaklı ve canlı olması gerçekten kullanışlı ama salona yaptıracağım kitaplık sanırım sadece raf olacak, belki en altta birkaç çekmece..raf sistemi fotoğraf ve hatıra eşyaları sergilemek açısından daha kullanışlı;-)

    YanıtlaSil
  5. ben nereden bulabılırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Affedersiniz, neyi nereden bulabilirim? Anlamadım:/

      Sil
  6. Ayşecim, Kitaplığın çok güzel güle güle kullan Selim Efede Ege gibi önce dağıtarak başlamış kitap macerasına. Çok tatlı ve güzeller çocuklar. Yayınladığın kitaplıklar bir harika ben bir kitaplık yapacak olsam evime de uygun olabilirse antre kitaplıklarını tercih ederdim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Fatma, ama artık Efe büyüdü, kesinlikle kapaksız bir kütüphane istiyorum salona:))

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?