Renkli Dekorasyon

Yaprak dökümleri hala devam ederken -bugün de Ahmet Mete Işıkara'nın vefat haberini duydum:/- biz artık biraz iç açıcı şeylerden bahsedelim..mesela renkli dekorasyon! :)

Sözkonusu moda ise, Türk insanı için renkler genelde siyah, beyaz, gri, kahverengi, lacivertten ibaretti, aşırıya kaçan kırmızı kullanırdı...80'li yıllarda biraz renklendiğimizi hatırlar gibiyim ama vitrinler de yeşil, turuncu, mor, mavi ayakkabı, çanta, kıyafet dolu değildi yani..

Dekorasyona gelince, sanırım milletçe rengimiz kahverengiydi...bizim ev de dahil, gittiğim evlerin hiçbirinde renkli birşey hatırlamıyorum..kahverengi ve türevleri..sanırım çocukluğum boyunca nefret etmiş olsam gerek, sonrasında dekorasyonda kahverengiden mümkün mertebe hep kaçtım diyebilirim:) Üniversite zamanı mobilyalarımız yine kahverengiydi ama tekstile dair herşey renkli olurdu odamda :) Kaderin kötü cilvesine bakın ki, yıllar sonra misafir/hobi odasındaki kanapemiz kahverengi oldu, hem de en acısından :) Tabii bu kahverengiden daralan bünyem, o kanapeyi de türlü hilelerle biraz daha açık hale getirmeyi akıl edebildi :) O odayı hala düzenlemediğim için fotoğrafları paylaşma işini sonraya bırakıyorum :)

Ben renkli dekorasyonu en çok beyazla birleştirmeyi sevenlerdenim (sanırım bu blog okurları ve beni tanıyanlar için bu çok gereksiz bir cümle oldu, evim malum:)) Kanape, masa, halı, perde..herşeyin rengarenk olması beni yoruyor..

Tıpkı şunlar gibi..
 Ama beyazla renkler harmanlandığında -hatta tarzlar da harmanlandığında- işte o zaman bana has birşey çıkıyor ortaya, çok seviyorum! :)
Eğer siz de benim gibi beyaz ve renkleri harmanlamaktan hoşlanıyorsanız, böyle basit bir örtü/ şal/battaniye bile işinizi görebilir;) Aşık oldum bu örtüye...anneme yaptırmak lazım:)
Sanırım renkli dekorasyon en çok yaza yakışıyor :)


İyiden iyiye "modern tarz düşmanı" ilan edilmemek için birkaç modern tarzda da örnekler paylaşmak istedim:) İtiraf etmeliyim ki, son görseldeki mekanın ferahlığı modern olmasına rağmen beni cezbetti :))

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?