Aydınlatmanın lokal hali: Abajurlar

Dilimize Fransızca'dan geçmiş pekçok kelime var.
Abajur da -Fransızca'da abat-jour olarak yazılır, aynen Türkçe'deki gibi okunur- bu kelimelerden biri.

Ben akşamları çok yoğun ışıklı mekanlardan hoşlanmıyorum, beni yoruyor. Dolayısıyla tepeden avizeleri de pek sevdiğim söylenemez, sadece mutfak gibi bol ışık gereken mekanlarda avize kullanmayı tercih ediyorum. Mutfak dışında genellikle tercihim abajur ya da lambader gibi lokal aydınlatmalardan yana. Kitap okurken çok daha iyi ışık almamı sağlıyor. Üstelik abajurdan yayılan ışığın verdiği loş ve huzur dolu ortam da cabası.

Bu tip lokal aydınlatmaların en güzel yanı, dilediğiniz yere taşınabiliyor olması.. Mesela yemek masasının üzerine avize taktırdıysanız, o yemek masasını artık başka bir yere taşımanız, yer değişikliği yapmanız biraz problemli olacaktır. Fakat aydınlatmayı abajur ya da lambaderle yapıyorsanız, yemek masasını dilediğiniz yere taşımakta, değişiklik yapmakta özgürsünüz :)

Peki abajurlar nerede kullanılmalı?
Kalıplardan çok ta hoşlanmayan biri olarak, benim için abajur mutfak ve banyo da dahil olmak üzere, her yerde rahatlıkla kullanılabilir. Büyük bir banyoda şık bir abajur hiç te sırıtmaz.

İşte bir banyo..
Ve bu da bir mutfak..
Bana kalırsa ikisi de gayet şık görünüyorlar..
Kabul, modern eşyalara bayılmıyorum ancak modern sevenler için, fikir olması açısından birkaç modern abajur örneği de koymak istedim:)
Klasik eşyalarla birleşince kesinlikle şık bir görüntü oluşturuyorlar.
Salonda klasik, yatak odasında romantik tarzda abajurlardan hoşlanıyorum.
Mesela salon için şu tip modeller tam bana göre..
Yatak odası için daha romantik modeller tercihimdir..
Bu tip romantik abajurlar yazlık evlerde de nefis duruyorlar..
Tabii ki bu blogun sahibesi toile de jouy bir örnek koymazsa içi rahat etmez :)
Bilhassa 2 numaralı abajur gerçekten harika..
Bunlar da ilginizi çekeceğini düşündüğüm diğer modeller..
Benim gibi seyahat aşığı bir annenin oğluna ileride dünya haritalı bir abajur alması kaçınılmaz olur sanırım :)
Country evlere çok yakışacak bir abajur modeli..
Pembe/beyaz pötikare yerine kırmızı ya da mavi/beyaz olanını tercih ederdim:)
Bu abajura da bayıldım! Sanırım renklerinden dolayı..
Lamba kısmı da ayrıca çok şık, heykel gibi..
Kız çocuklarının odasına çok yakışacağını düşünüyorum :)
Antika sevenler için bunun gibi pekçok şık seçenek var..
Çok ışık istemeyen bir mekanda bu türden değişik ve esprili bir abajur kullanabilirsiniz :)
Abajur yapımı üzerine kısa bir videoyla bu kız kaçar:)
Sevgiler

Yorumlar

  1. Abajur aydınlatmasını ben de çok seviyorum. ..
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Abajur modellerine bayıldım. Nereden satın alabileceğimize dair bilgileri paylaşabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  3. Abajurlara bayıldım. Nereden satın alabileceğimiz,marka,fiyat bilgilerini iletebilir misiniz ?
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Öznur merhaba,

    Burada çok fazla marka ismi vermekten pek hoşlanmıyorum ama Alabaz Aydınlatma'da klasik ve country nefis modeller bulabileceğin gibi, Laura Ashley'de de yazıdaki abajurlara uygun modeller bulman mümkün:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?