Çerçevenizi nasıl alırsınız?

Tablosuz, çerçevesiz ev benim için çıplak ev demek..
Mesela bilhassa salonumuzda hala asacağımız tablolar oluşmadı, bu yüzden bana çok çıplak geliyor salon..sanki boşmuş gibi..sevmiyorum. Ama eskilerden bazılarını artık ne eşim ne de ben seviyoruz, onların yerine yenilerini almak gerek..fakat bu işler zorlama ve doldurma olmuyor, kötü duruyor..Zamanla, sevdikçe almak gerek ki evle, bizle uyum sağlasın..
Diğer odalarda yavaş yavaş tablolar asılmaya başlandı, sanki ev şimdi tamamlanmaya başladı:)

Büyük banyomu hatırlarsınız.
Uzun süreden beri çok çıplak olduğunu düşünüyorum, bu da sanırım orada soğuk bir görüntü yaratıyor.
Sonunda bir aile dostumuzla beraber yere daha canlı renkte bir paspas/halı alıp, duvarlara biraz çerçeve asmanın iyi olacağını düşündük. İlk önceleri sadece banyo temalı çerçeveler olmasını istiyordum ama sonradan şart olmadığına karar verdim, ne beğeniyorsam alıp asmayı düşünüyorum.

Başlangıçtan da anlayacağınız gibi, aslında size banyo+tuvalet çerçeve örneklerinden bahsetmek istiyordum fakat öncelikle daha sık kullanılan mekanlar olan oda, salon, koridor gibi yerlerden başlamanın daha iyi olacağını düşündüm. Hepsini birarada da verebilirdik ama o kadar güzel ve sizlere fikir olabilecek örnekler var ki, hiçbirini elemek istemedim.

Öncelikle benim tercihim olan çerçeve asma örneklerinden başlamak istiyorum.
Ben çok simetrik çerçevelemelerden pek hoşlanmıyorum. Bazı yerlerde simetrik çerçeveleme çok iyi sonuç verebiliyor ama çoğu yerde beni rahatsız ediyor:)
Geçenlerde bu fotoğrafı Facebook sayfamızda da paylaşmıştım. Gerek masa, gerek sandalye, gerek halı..hepsi bana uyar:) Çerçeveleme tarzı da hoşuma gitti.
Ben bu tarz çerçeve asma işine "bırak dağınık kalsın" adını verdim :))


Bunların ismi de "boşlukları dolduralım" :)


Bazen simetri güzel sonuçlar verebilir..



Bu da sevmediğim simetri tipi..


Sanırım en kötüsü de bu:/


Mesela bu da simetri sayılır ama bu hoşuma gidiyor:


Merdiven boşlukları da kesinlikle değerlendirilmesi gereken yerler arasında..
Aile fotoğrafları bu tip boşluklarda gerçekten çok güzel duruyor..



Yatak odasında bu kadar büyük ve boş bir duvarınız varsa, çerçevelerle değerlendirebilirsiniz


Bazen ortaya bir odak noktası yerleştirip, etrafına çerçeveler asmak ta hoş sonuç verebilir..tıpkı bu örnekte olduğu gibi..


Bir de klasik model var tabii: oldukça büyük olan tablonuzu tek başına, görkemli bir şekilde asabilirsiniz:


Ya da ebatları oldukça farklı 2 büyük tabloyu da biraraya getirebilirsiniz:


Fotoğraflarınızı çerçeveletmek için değişik stiller var..bu da en güzellerden biri sanırım..
Çok sevimli görünüyor..


Çerçeveleri asmamak ta tercih edilen tarzlar arasında..
Ben tercih etmem :)


Yarın banyo ve tuvaletlerdeki çerçeveleme örneklerinden bahsetmeyi düşünüyorum.

Bugün Antalya'da yine yağmur var..
Sizlerle şu an dinlemekte olduğum şarkıyı paylaşmak istedim..
Keyifli dinlemeler..
Sevgiler:)


Yorumlar

  1. Ben de duvar süslemesine çok önem veririm, benim ne asacağım da belli ama çerçeveletmeye zaman/bütçeyi bir türlü ayıramadım.

    Ülkemizdeki sanırım en büyük eksik duvar süslemesi. belki de ağırlıklı kiracı olduğumuzdan, çok az Türk evine girdim ki duvarları dekore edilmiş olsun. Ben eşimin öğrenci evinde bile duvarları donatmıştım oysa ki, insan yaşadığı yer için bir boya/badana giderini göze alabilir sanırım...

    YanıtlaSil
  2. Mine selam,

    Ben de biraz vizyonla ilgisi olduğunu düşünüyorum..yani Türk insanı sanata, dolayısıyla da resime yeni yeni bütçe oluşturur oldu..şimdilerde artık her keseye, her bütçeye göre resim var..hatta artık yapı marketlerde bile yağlı boya tablo satılıyor, bu çok sevindirici bir durum..eminim ki bizden sonra gelen nesil, bu konuda daha da deneyimli ve vizyon sahibi olacaktır..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Selam Smyrne talya, merdiven duvarına bir de koridora çerçeve çok iyi duruyor gerçekten.
    Duvarlara süsleme diye son derece abuk subuk objeler takılıyor, aynı objeler masa, vitrin için olanları da var ya,hani çok kişiliksiz ne idüğü belirsiz.Boş kalsın ne olur.
    Kaldı ki nerdee böyle güzel resimler çerçeveler asılsın.

    YanıtlaSil
  4. GüzelŞeyler Rehberi selam,
    İşte o "ne idüğü belirsiz" şeyleri sevmediğim için sabırla bekliyorum zevkime uygun şeyler çıksın diye...yoksa şu "duvar süsleme" işindeki görüşlerine kesinlikle katılıyorum..keşke herkeste aynı şeyler olmasa, kendilerini ifade eden, sevdikleri, onlar için özelliği olan objeler kullansalar, assalar..
    Aslında eski evimde çok güzel resimlerim vardı ancak kimileri gerçekten büyük, evde boş kalan duvarların ebatına bu resimler uymadı, asmadık.
    Dediğim gibi, zamanla..şimdilik birikme evresindeyiz:)

    YanıtlaSil
  5. Senin asacağın her şeyin çok orijinal olacağından eminim:))

    YanıtlaSil
  6. GüzelŞeyler Rehberi selam,
    Mahçup ettin, sağolasın..
    Aslında birkaç yıl önce Chagall sergisinde aldığım bir poster var, sanırım onu seyretme zamanım geldi, sürekli aklımda..resim bile denemez, kara kalem çalışması gibi..
    Bugün Antalya süper güneşli ve keyifli, sizler için de harika bir gün olsun!:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?