Renkli duvarlar

Düşünüyorum da, sözkonusu dekorasyon olunca oldukça cesur sayılırım..
Farklı tarzları birbirine karıştırmaktan hiç çekinmem, yerleri rengarenk seramiklerle döşeyebilirim, değişik renklerdeki tekstilleri birbirine karıştırabilirim..
Ama iş duvara gelince, bir duruyorum:)

Oldum olası çok renkli duvar boyası tercihlerim olmadı..
Üniversite yıllarımdı, abim daha geniş ve aydınlık olan odasını daha verimli ders çalışabileyim diye bana vermeyi teklif etmişti...ancak oda "Parliment Mavisi" denilen gece mavisi rengindeydi. Aslında mavi yanlış olur, bildiğin lacivertti oda!:)
Bu renge yakın birşeydi..
Tahmin edebileceğiniz gibi, bu renk duvarları kaldıramayan bünyem bir çırpıda boyacıya koşup krem renginde boya aldı...kaç kat sürdüğümü hatırlamıyorum...saatlerce o dört duvarı boyadım durdum:)) Zaten bu ilk ve son boya deneyimimdi, yorgunluktan bittiğimi hatırlıyorum:)

Sanırım o lacivert duvarı açık renge dönüştürme deneyimim ibret oldu bana, sonrasında hep güvenli sularda yüzdüm: krem, şampanya rengi, beyaz, devetüyü..

Sonra biraz cesaret geldi, çok açık bir mavi yaptım eski evimizi, çok ta iç açıcı olmuştu..
Aynen bu fotoğraftaki gibi bir renkti..
Gittikçe cesaretim artmaya başladı gibi..yeni evimizde yeşile boyadım duvarları..
Salon ve hobi odası yeşil, yatak odası ve oğlumun odasını maviye boyadım..
Geçmişimi düşünecek olursak, bu renkler bile benim için devrim sayılır!:)
Evinizde biraz değişikliğe ihtiyacınız varsa, eşyalarınızı değiştirmek yerine duvar renklerini değiştirmeyi deneyebilirsiniz, oldukça işe yarıyor!
İlk altın kural: aydınlık, bol ışık alan mekanlarda renk seçiminde özgürsünüz fakat daha loş odalarda açık renk boya kullanmak daha ferah mekanlar oluşturmanızı sağlar..tabii odanın genişliği de önemli..ufacık bir odanın duvarlarını bir de koyu renklere boyarsanız, mekanı daha da daraltabilirsiniz..

Bahar geldi, yaz kapıda..
Yakında bahar temizliği işine badanayı da ilave edecekler için mini bir ilham panosu hazırladım.
Siz siz olun, renk seçiminde benim kadar tutucu olmayın, dünyanızı renklendirin :)
İleride deli cesareti gelirse, böyle yeşilli, mavili, turkuazlı bir renk görmek isterim duvarlarımda :)
Modern tarza sahip evlerde böyle bir duvar çok yakışır..
Tabii böyle bir kahverengi için bol ışıklı bir oda şart..
Bu salonu beğendim..
Kütüphane ile duvar rengi birarada çok çarpıcı görünmüş..değişik.
Benim favori renklerimden..
Seviyorum bu maviyi :)
Sevgiler:)

Yorumlar

  1. aa benim ayna! sende de mi vardı paşabahçe çini ayna? Yatak odasına da çok yakışmış bu arada :) Duvar konusu bir çok insan için tabu, ben de bizim evin tadilatını yapan ustayla az kavga etmedim pembe mutfak mı olurmuş dedi durdu ama oldu çok da güzel oldu bence :)

    YanıtlaSil
  2. Esra selam,
    Canım zaten evlenmeden önce söylemiştin ya aynamı ne kadar beğendiğini!:))
    Hem yatak odası konusunu çok oldu yazalı, hımmm demek blogumu pek okumuyorsun, anlaşıldı:P


    YanıtlaSil
  3. ay rezil oldum desene :/

    evini gezmiş kadar biliyorum aslında ama bu aynayı kaçırmışım :) ya aslında aynayı alırken ben bu aynayı nerden biliyorum diyodum demek senden biliyomuşum, bazen olur ya ben bunu daha önce görmüştüm dersin ama aslında görmemişsindir. öyle sandım ama görmüşüm :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?