Balkona halı önerisi

Geçen sene bu zamanları hatırlıyorum da, havalar hiç böyle değildi.
Bir kere Ekim ayının son haftasına kadar denize gireriz buralarda..

Son hafta çok hareketli geçer, zira yazlıklar kaldırılır, kışlıklar yıkanıp ütülenir, Mayıs başında kaldırılan halılar temizletilip serilir, evler kışa hazır duruma getirilir.

Lakin bu sene biraz farklı olacak gibi gözüküyor..
Zira Ekim başındayız ama Antalya kışının alamet-i farikası yağmurlar 2 hafta önce başladı, benim "geleneksel yatak odasını su basma" şenliklerinden hatırlarsınız:)
Ama hava sonrasında o kadar sıcak oldu ki, millet deniz sefasına kaldığı yerden devam etti, sanki hiç kış gelmeyecekmiş gibi..

Dün akşam kış yine yüzünü gösterdi.
Akşam saatlerinde başlayan yağmur, sabahın ilk ışıklarına kadar durmaksızın devam etti.
Sabah uyandığımızda böyle bir havayla karşılaştık.
Bugün de yağmur bekleniyor zaten, sanırım birazdan başlar..
Şimdi kendi kendime diyorum ki "aman Ayşe 2 hafta önce de sel götürdü buraları ama sonra hava mis oldu, gelenek bozulmaz, bu canım hava Ekim sonuna kadar devam eder"...ama gelgelelim ana haber bültenleri öyle demiyor, bugün itibarıyla yurt genelinde hava sıcaklıklarının 10-15 derece düşeceğini heryerde ilan etmeye başladılar..

Sonra öğleye doğru pazara gittim bugün..
Baktım ki bizim çiçekçi amca da gelmiş...o hep kışları gelir halbuki, gelmiş işte..bana mesaj verir gibiydi:/
Hem denize son bir giremedim diye kışa pek bir gönülsüzüm, hem de çiçekleri görünce içim sevinç doldu..
Tabii ki eve de taşıdım bu güzelliklerden!:)
Görünen o ki, bizim evi kışa hazırlama durumları biraz erken başlayacak.
İlk işim balkona bir halı almak sanırım..çünkü bu yağmurlu havalarda balkonda vakit geçirmek pek bir keyifli..

Geçenlerde denk geldi, halılara şöyle bir göz attım.
Ama karar veremedim, çünkü yıkanabilir türde paspas türü birşey mi almalıyım, yoksa tercihimi halıdan yana mı kullanmalıyım, bilemedim..
Sonra bir de renk olayı var tabii, şimdilik gönlüm düz kırmızı ya da lacivertten yana ama bana belli olmaz, eğer çok beğenirsem desenli birşeyler de alabilirim...olmayacak desenleri karıştırmayı, yanyana getirmeyi de seviyorum çünkü..

Var mı önerisi olan?

Yorumlar

  1. Aynı şeyi bende düşünüyordum tamda bunun üzerine senin yazını okudum.ben o kadar kararsız kaldım ki.eğer fırsat bulabilirsen ev postu adı altında balkonumun resimlerini koymuştum.bana ne sermem gerektiği hakkında yardımcı olursan sevinirim.çünkü bende cam kaplattım ısıtıcı olarakta fan düşünüyorum.halı veya klim ne olur bilemedim balkonuma.peki soğuk havalarda nasıl ısıtıyorsun balkonunu?kar ve yağmuru doya doya balkonumda izlemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem keyifli bir balkonun olduğunu sanırım sana daha önce yazmıştım değil mi?? Tam elde çay yağmurun keyfi çıkarılacak bir yer.. Balkonda ben İstanbul'daki evimde de kullanmıştım burada da kullanıyorum ; yıkanabilir kilim tercihimdi..Balkon evin içi gibi olmuyor , daha çok kirleniyor bizde dolayısıyla makineye atıp atıp yıkanabilecek bir şey en rahatı..Şu anda alt balkonumda FAs'tan yıllar önce aldığım rengi solmuş bir kilim var üst tarafta ise ikea'nın renkli kilimlerinden..Tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ayşegül! :)
      Evet sonbahar/kış harika yağmur keyfi yapılıyor burada, bugün yavaştan başladık balkonda yaşamaya:) Artık tüm kış gündüzleri balkonda, akşamları içeride geçer..
      Bana da kilim daha mantıklı geliyor, hem Antalya gibi bir yerde çok kalın birşeye de ihtiyaç yok, kaldı ki kış için keçe ayakkabı kullanıyoruz evde, sıcacık tutuyor.
      Bir göz atayım mağazalara, bakayım neler var..
      Teşekkür ederim Ayşegül..
      Sevgiler

      Sil
  3. Seval selam,
    Kanapenin olduğu fotoğraf çok flu, renkler net gözükmüyor ama mor/beyaz sanırım..
    Eğer gördüğüm gibi mor/beyaz çiçekliyse, düz mor renkte birşeyler ayarlayabilirsin..lila, pembe gibi bir renk te olabilir...ya da zıt ama yakışacak bir renk -yeşil gibi- seçebilirsin.
    Aslında yerler düz renk seramik, ahşapla da kaplatabilirsin..

    Biz Antalya'da olduğumuz için ısınmakla ilgili çok büyük sorun olmuyor...Kışın güneşli günlerde cam balkon sera etkisi gösterdiği için, bazen soba bile fazla gelebiliyor..Yağmurlu günler için ise portatif bir soba aldım, heryere rahatlıkla taşıyabiliyorum. Balkon oda metrekaresinde olmadığı için çok çabuk ısınıyor..

    Siz sanırım İstanbul'dasınız.
    Balkona doğal gaz peteği ekletme şansınız olmaz mı?
    Ya da şöyle olabilir: sıcak bir hava katmak için yerleri yapı marketlerdeki kare biçimindeki ahşaplarla kaplayıp -yazın isterseniz kaldırırsınız- üzerine halı atabilirsiniz. O zaman daha kolay ısınacağını düşünüyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Balkon da halı kullanımının hijyen için pratik olmayacağını düşünüyorum, lakin klimde küçük çocuklu bir ev için düşme ve kayma riskini arttıracağı için her nekadar pratik, yıkaması kolay bir malzeme olsa da ben tercih etmezdim sanırım, tabi altı lateks olan ancak makina da yıkanabilen kilimlerden bahsetmiyorum. Amaç ortama biraz sıcaklık katmak ise yuvarlak renkli paspasları yanyana kullanabilirsin. Keyif dolu günleriniz olsun bu güzel balkonda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de ilk aklıma gelen Selim Efe'nin yatak odasındaki kilim üzerinde devamlı patinaj yaptığıydı:)) Ama şöyle de bir durum var, balkonda orta sehpa var, o yüzden kilim sabitlenecek..
      Ama altı lateks olan puf puf kilim/paspaslar var, onlara da aklım gitmiyor değil..hem makinede de yıkanıyorlar rahatlıkla..
      Teşekkür ederim Yastık:)
      Sevgiler

      Sil
  5. Bu güzelim taşlara kilim mi sereceksiniz?:) Ben dün gördüğümden beri gözlerimi ayıramıyorum:) Biz de yeni bir eve tasınacağız ne yapsam da balkonu kaplatsam böyle diye hayallere daldım. Taşları nereden aldığınızı bana yazarsanız çook mutlu olacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım merhaba,
      Teşekkürler ama kışın sıcak tutacak birşeyler iyi oluyor, geçen kış tecrübe ettim:)
      Taşları Ege seramikten almıştım. Geçen yaz yazdığım yazılarda çoğu detay var, bilginize.
      Herşey gönlünüzce olsun:)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?