Her türlü detoks itina ile yapılır

Sizde durum nasıl bilmiyorum ama biz eşimle son zamanlarda bu "teknoloji bağımlılığını" çok abarttığımızı farkettik..

Öyle ki, bazen film mi izliyoruz mesela, ellerimizde birer telefon ya da tablet, bir yandan da orada takılıyoruz...Isıtıcıda suyun kaynamasını beklerken Instagram'da yorum yazıyoruz, Facebook'ta arkadaşımızın fotoğrafına yorum yapıyoruz, tableti elimize aldığımızda -işte bu konuda eşimin tek ofsaytı yok, o oyun oynayan zavallı benim!!- "hadi bir tur Candy Crush oynayayım bir yandan" diyoruz..

Sonra birgün farkediyorsun ki, daha az film izliyorsun, daha az okuyorsun, arkadaşlarınla karşılıklı kahve içip muhabbet etmek yerine bir bakıyorsun Facebook hesaplarındaki fotoğraflara yorum yazar olmuşsun://

10 gün önce eşimle bir karar aldık, belli saatler aralığında telefon, tablet, pc..hepsini kaldırmaya karar verdik..bilhassa telefonlar..son 1 haftadır gayet iyi gidiyor. Facebook hesabımı blog sayfasında paylaşım yapmak dışında neredeyse hiç kullanmıyorum, Twitter hesabım aktif değil, kişisel Instagram hesabımda en son 3 hafta önce fotoğraf paylaşmışım, geriye sadece blogun Instagram hesabı kaldı..ona da şöyle bir çözüm getirdim: müsait olduğum belli zaman aralıkları var, sadece o zamanlar göz atıyorum, çok sevdiğim hesapların galerilerine mutlaka göz atıp neler paylaştıklarına bakıyorum, paylaşım yapacaksam onu halledip telefonu çalışma odasına kaldırıyorum.

Sonuç mu? Son bir haftadır yarım kalan kitap ve dergilerimi bitirdim, üzerine bir de film izledim..oğlumla daha fazla oyun oynar oldum, üstelik o da Youtube'ta birşeyler izleme alışkanlığını yitirdi..saat 21.00-21.30 arası Efe uyuduktan sonra bir de koca gece bize kalıyor, teknolojik aletler ne kadar vaktimizi alıyormuş, hayret ediyorum..

Biliyorsunuz ben her yazı sonunda sevdiğim şarkıları paylaşıyorum sizlerle..aşağıdaki şarkıyı albüm çıktığı ilk günden beri süper keyifle dinliyorum, klibinin çıktığını keşfetmem tam da bu detoks zamanına denk geldi, Fransızca bilmenize -ya da İngilizce, İngilizce alt yazı da eklemişler klibe- gerek yok, klip zaten şarkıda ne anlattığını net şekilde ifade ediyor..

Herkese dozunda teknolojili, bol muhabbetli ve keyifli günler olsun..
Sevgiler,

Yorumlar

  1. Buna benzer bir şeyler bizde yapmaya çalışıyoruz ama nedense pekte başarılı olamıyoruz.. Ama bağımlı olduğumuz kesin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül dilerim en kısa sürede yaparsınız, fena keyif almaya başladım ben..yeni bir kitaba başladım, bitmek üzere..önümüzdeki hafta bahar temizliği olacak, sonrasında film partileri yapmayı planlıyorum..

      Sil
  2. Haa haa:)) aramıza hoşgeldin! 2 hafta önce blogda bende yazmıştım. Vallahi bu detoks şart bize. Belli saatler dışında instagrama bakmıyorum artık. Zaten okunacak bir sürü kitabım var :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla en güzelini yapıyorsun Sebi, ben de artık senin klüpteyim!:) Aldığın kitapları gördüm, çok beğendim, keyifle oku..

      Sil
  3. Ayşecim ben detoksa dünden varım ama işin kötüsü benim işim sosyal medya, onu ne yapacağız pek bilemedim :) Şu Stormae'ye bayılıyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin sosyal medya mı:)))) ama senin işin çok zor o zaman:)))
      Stromae'ye ben de bayılıyorum, harika sözler yazıyor, müzik te güzel..

      Sil
  4. Bizde aynı şeyi yaptık Ayşecim, Yazın sanki evdeki halimizi anlatır gibi, Ege bile artık anne telefonu bırak der olmuştu. Bende bir sirkelendim özellikle Egenin yanında hiç elime telefonu almamaya başladım eşim pek beceremese bu durumu :) ben uyguladım evde o oyun oynarken ya kanaviçe işliyorum yada yemek yapıyorum yada bazen dergi karıştıyorum.
    Elimde telefon görmesindense bunlarla oyalandığımı görmesi daha iyi oldu. Bizde youtube izletmeye başlamıştık hatta bir ara kendi açmaya başladı ey-vahhhh dedim neler oluyor biz neler yapıyoruz işte o aşamada stop ettim bende sabah erkenci olduğumdan herkes yataktayken bakıyorum arabada bakıyorum ve akşam herkes uyuyunca yada dışarıda güzel bir kareyi paylaşmak için o an birkaç saniye ;) detoks süperrrrrrr.........

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Cam balkona perde ama nasıl?

Fırından öte: AGA

Evde kaç tuvaletiniz var?